• Dags att skölja bort smolket ur bägaren!

    Karlslunds IF FK DAM – Rynninge IK They will not force us! They will stop degrading us! They will not control us! WE WILL BE VICTORIOUS! SO COME ON!! – Uprising, Muse 2009 Rynninge kom till hemmaborgen fulla av självförtroende efter förra matchen då vi inte lyckades följa vår gameplan och tappade tre poäng. De möter ett Karlslund fulla av revanschlusta för den och för matchen mot Sturehov. Det finns en stämning i omklädningsrummet och en stämning på uppvärmningen. ”Någon ska få betala för det här och det blir de som ställs i våran väg härnäst!” Vi ska inte stå med kniven mot strupen i kommande matcher. Nu slår vi in matchboll nr 2!! SO COME ON!! Matchen börjar och vi har redan en klar bild av hur vi ska spela den här matchen för att inte låta historien upprepa sig. Deras kvicka räserbilar ska inte få komma igenom som de gjorde föregående match. Rynninge ska stängas innan de ens kommer i närheten. Det blir dock några knicksar på vägen innan vi kuggar i varandra. Ett olyckligt bakåtpass ger dom läget och får fram bollen till en av raketerna. Vi hinner inte vända om och hänga på men Algot är snabbt ute och avvärjer. Hörna RIK som Söder motar bort. Vi får en repris på föregående läge men den här gången har Trygg och Moa full kontroll och det blir aldrig farligt. Vi börjar få kontroll på matchen och driver Rynninge dit vi vill. Vi kan lyfta upp spelet lite när vi har boll och komma upp i banan. Vi har flera fina anfall där Ranok har den bästa chansen men inte riktigt når den boll som kommer på djupet. Även vi har formel 1 bilar! Spel på mitten och bollen landar tillslut hos Tess som försöker ta sig runt men en fot mellan benen berövar henne den chansen. Bollen istället till Söder som slår till! Bollen i en ljuvlig båge. Målvakten sträcker upp men kan inte hålla den. 1-0 Rynninge försöker ta sig fram i banan men blir effektivt stoppat av ett Karlslund som likt en grävling kopplat grepp och vägrar släppa. De får två hörnor utan resultat. Moa för boll upp på Jonsson men den går i RIK-spelare och studsar in i mitten. Bella uppmärksam och rusar dit. Blir hårt uppvaktad och får frispark. Vi slår bra bollar på kanterna och det är på vippen flera gånger för Ranok, men bollarna hamnar liiiiite för långt ifrån. Vi får inkast på mitten och Söder kastar fort. Tess tvingar RIK till hörna. Jonsson lägger en välplacerad boll mot bortre och Tess kommer farandes. Nicken sitter perfekt på pannan men smiter precis utanför. Vi tappar mitten och Rynninge hugger som en kobra. Skott utifrån som inte är något problem för Algot. Bella tvingar fram ännu en frispark och Moa slår snabbt. Tess behöver bara två kliv till för att nå men de finns dessvärre inte att tillgå. Noren tar med bollen in mot mitten och hittar Amanda på ett fint instick. Friläge och skott!! Rakt i famnen på målvakten. Rynninge får chansen utifrån och slår långt och högt. Över. Karlslund igen och Noren lägger i en högre växel. Tess ska bara förbi sin spelare och leverera boll men har otur i motlägget och får bollen på handen. Onaturligt säger domaren och frispark RIK. Hagge får magplask i bortre hörnet och vi får frispark i bra läge. Vi ställer upp med gott om folk i bortre delen av straffområdet och Jonsson stegar till bollen. Länge har vi önskar att hon ska få lägga en boll i mål och när en briljant fot läggs på boll och skickar den som på ett snöre att dimpa ner i bortre krysset så kan vi inget annat än lyfta på hatten! Äntligen Jonsson!! Och 2-0 PAUS: Av medicinska skäl måste jag iväg en sväng här men som jag ser det så är det bara att fortsätta som vi gjort i första. Vi har fått Rynninge precis dit vi vill och de är näst intill en tandlös tiger. Det smolk som Hovet la i vår bägare är bortsköljt och vi har fyllt på med ny frisk juice. Detta kan Rynninge inte ta ifrån oss. Inte idag, inte här. Dags för runda två!! Nu kör vi Karlslund! Matchen igång och Rynninge försöker men allt de möter är en röd vägg. Om de lyckas göra bort en spelare kommer genast en ny röd och tar vid. Inkast Karlslund och Söder kastar åter fort. Tess får med sig boll och slår ett inlägg på Cissi. Hon störs i skottögonblicket och det uteblir. Tess får en chans till revansch. In igen på kanten och slår bollen för spelare som kommer rusande mot mål. Målvakten sträcker ut men kan inte hålla bollen utan den hamnar…I MÅL!! 3-0 Rynninge får några halvchanser då vi inte riktigt är på tårna men Algot är där och ser till att det är rent och snyggt i målburen. Det kommer bud från Söder, Moa och Ranok på mer men än så länge 3-0 på tavlan. Inget vi hänger läpp över direkt. Hagge kommer på fint överlapp och vi får ett inkast högt upp. Det resulterar i sin tur i en hörna där Moa får chansen på huvudet. Målvakten sträcker dock ut och räddar. Lite onödig spänning när vi inte lyckas få bort bollen i försvaret och Rynninge kan komma till avslut. Algot har full kontroll. Upp igen och Ranok på kanten. Störs och skär in på Meja som sätter fart!! Vidare till Amanda som ska vricka bollen tillbaka men bollen bryts och vi har hörna. Det blir lite rörigt och hörna igen. Inget resultat. Noren accelererar som en streetrace bil på kanten och hinner upp en boll som alla trott gått förlorad. Passar Tess som spelar väggspel med Amanda i straffområdet. Får läget men det blir för trångt och skottet går rakt på målvakten. Delad glädje är dubbel glädje sägs det och det är fint att man vill fira även motståndarens framgång. Amanda får massor av kärlek och gratulationer men domaren bedömer att det skedde utan samtycke och tilldelar Amanda frisparken. Meja går fri på kanten och viker av mot mål. Ser att Amanda och Tess kommer i mitten och väljer att passa. De når dessvärre inte bollen. RIK försöker igen och får läget men väljer att passa istället för skjuta vilket resulterar i offside. Tess och Meja i ett gott samarbete och Meja får friläget. Försöker slå bollen förbi målvakten men hon räddar!! NEJ!!! Meja på bra kantlöp igen men ingen är där som understöd och Rynninge kan avväpnat henne. Rynninge vill verkligen visa Amanda hur mycket de unnar oss segern, hon är ju trots allt kapten. Den här gången anser domaren att det var ömsesidigt och det blir ingen åtgärd. Amandas reaktion är att han bedömde hennes uppsträckta armar felaktigt. Rynninge försöker att komma in i matchen men vi har gjort dom uddlösa. Matchen blåses av efter 92 min och vi har städat undan smutsen på trongången från förra matchen. Ordningen återställd. Vi hade 14 spelare som gav sitt allt idag och inte släppte en tum på vår gameplan även om det krävde mycket av dom. 14 spelare som krigade och slet för varandra och för att Algot skulle få hålla nollan. Det är teamwork! Det är laganda! Grymma är ni tjejer i Karlslund. They will not force us. They will stop degrading us. They will not control us. WE WILL BE VICTORIOUS!!! Vårt lag, vår tid!! NU TAR VI HEM DET HÄR!!! TACK FÖR EN GOD MATCH!! Dam 14 sep 2022 1kommentar
  • Gemensam Lagaktivitet nu på Lördag 17/9!

    Lagaktivitet Städa Sverige Hej! U15 har fått möjlighet att vara med i en gemensam aktivitet där vi på bara några timmars jobb tjänar in 5000kr till lagkassan! Alla spelare förväntas delta och pengarna går till den gemensamma lagkassan. Vi kommer vara 4 föräldrar som är med och ansvarar för aktiviteten så inga tränare den här gången 😊 Laget har fått ett område att städa som sträcker sig från Hästhagen till Örnsro, ca 2km. Vi kommer att följa vägen som går längst med Svartån. Vi kommer att vara indelade i 2 lag, Lag Röd och Lag Blå, som börjar städa samtidigt från varsitt håll, tills vi möts på mitten!! Vi räknar med att vara färdiga senast kl 15:00. Lag Röd Samling lördag 17/9 kl 12:45 vid gamla klubbstugan mot hästhagen. Ansvariga föräldrar: Ulla o Hanna. Vid frågor kontakta Ulla 0735-310544 Lag Blå Samling Lördag 17/9 kl 12:45 busshållsplatsen Rosta centrum. Ansvariga föräldrar Charlotta o Susanne. Vid frågor kontakta Charlotta 0700-009060 Alla spelare kommer att få en kallelse till aktiviteten med information om Vart man ska samlas. Det är jätteviktigt att svara på kallelsen o läsa informationen. På hemsidan https://www.stadasverige.se/for-foreningar/ finns jättebra information. https://www.facebook.com/302156023140090/posts/pfbid02w3nJLaQzt9E8LwTpdMXCdyjUhmVGZJR7EAHnohadfgo4wCkf4H2fwh1UuUt44pcLl/ Nu hoppas vi på strålande sol på lördag och en grym insats av killarna både för miljön o för lagkassan! 😊 Hälsningar Charlotta & Ulla P17 14 sep 2022 0kommentarer
  • Kiosk veckan v39 P13 karlslund

    Måndag kl 17.30 till 20 Ayan Hassan                                          Yusef Hassan Tisdag kl 17.30 till 20  Douglas Hofling                                         Melvin Berglind Onsdag kl 17.30 till 20 Levi brännström                                          Ceasar Byman Torsdag kl 17.30 till 20  David Dennis                                          Tiago Englund Fredag kl 17.30 till 20  Isak Fossmo                                         Samuel Gidmo Lördag kl 9.30 till 13 Liam Gustavsson                                       Emanuel Hannasson                                       Wilmer leinonon Lördag kl 13 till 17  Edvin Hedström                                    Eyasu Mussie Lördag kl 13 till 17  Benjamin Rylen                                    Patrik Svenarud                                    Söndag kl 9.30 till 13  Malik                                        Osman                                        Yasin Noumi                                         Nikos Söndag kl 13 till 17   Oskar Askerblom                                       Lucas Lind                                       Brandon Phonphan                                        Hej det finns en kiosk pärm inne i kansliet där det står allt man ska göra varje kväll o dag. Man måste hämta/lämna nyckeln till nästa person o det blir Allas ansvar att fixa detta 😃😃😃 Är det något så ring mig Fadi Marauge 070-723 57 50 el nån annan tränare Lycka till v 39 26 september till 2 oktober Mvh Fadi Marauge P2013 13 sep 2022 22kommentarer
  • Poolspel på lördag!

    På lördag är det dags för årets sista poolspel, där vi kommer att ha tre lag (Röd, Blå och Vit) som spelar matcher mot andra föreningar. Två av våra lag (Röd och Blå) kommer att spela på Ekängs IP och möta Örebro SK som också deltar med två lag. Ett av våra lag (Vit) har poolspel på hemmaplan på Rosta gärde, där vi gästas av Rynninge IK (som kommer med två lag) och Mariebergs IK. På Rosta gärde kommer föräldragruppen även ha en kioskförsäljning bredvid planerna. Kallelse till dessa poolspel skickas ut separat. Vi har som vanligt utgått från träningsnärvaro de sista två månaderna. Varje lag kommer ha 9 spelare. Vad: Poolspel 4 Var: På Rosta gärde har vi 1 lag som möter Rynninge IK och Mariebergs IK. 2 matcher per lag. På Ekängs IP har vi 2 lag som möter Örebro SK Vit. 2 matcher per lag. När: Matcherna spelas mellan kl. 10-12. Samling 09:30 på Rosta gärde, respektive Ekängs IP (Landbotorpsallén 58). Matchtid 3x10 min. Vilka: Kallelsen skickas strax ut till berörda spelare via laget.se. 9 spelare per lag blir kallade. Vi utgår från träningsnärvaro. Vi önskar få svar så snart som möjligt på kallelsen, så vi hinner kalla in reserver ifall man inte kan delta på lördag. Övrigt: Kom ombytta och klara med matchkläder, benskydd och fotbollsskor. Glöm inte heller vattenflaska. OBS, det är alltså inte alla i laget som blir kallade då vi har 9 spelare per lag = 27 spelare. Vi utgår som alltid från träningsnärvaron de senaste 2 månaderna. P2014 13 sep 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter