• Leverans av pizzabottnar

    Imorgon - Tisdag 13 september - mellan kl 17.30 -18 levereras era pizzabottnar på Haga Centrums parkering (längst till vänster= minst med bilar). OBS! Om du inte kan komma den 13 juni och hämta är det viktigt att du gör upp med någon annan som kan hämta din leverans P2012 12 sep 2022 0kommentarer
  • Dags för final i Junior-DM!

    Onsdag 14 september kl. 19:30 är det avspark på Behrn Arena mellan Karlslunds IF FK och BK Forward i finalen av Junior-DM 2022! Karlslunds IF FK tog sig till finalen efter att ha vunnit semifinalen mot Örebro Syrianska IF med 6-3, medan BK Forward tog sig till finalen genom en W.O.-seger mot IFK Lindesberg. I Junior-DM får spelarna som äldst vara 19 år gamla (födda 2003). Både Karlslund och Forward spelar under denna säsong i samma P19-serie, dvs. P19 Div 1 (region 4), och har båda stått för minst sagt bra resultat och prestationer hittills när vi nu är inne i slutspurten av tävlingssäsongen 2022. Karlslund är för närvarande serieledare medan Forward ligger tvåa. Det ska dock nämnas att det är en haltande tabell och mycket kan hända innan alla lag har spelat alla matcher. P19 Div 1 (tabell) Vi ser nu fram emot en spännande final på onsdag och hoppas att många tar sig till Behrn Arena för att se matchen! Notis: Karlslunds IF FK och BK Forward ska även spela final i P16-DM där datumet ännu ej är fastställt. P19 12 sep 2022 0kommentarer
  • SÖNDAG 18 SEPTEMBER SPELAR VI MATCHER

    SÖNDAG 18 SEPTEMBER SPELAR VI MATCHER SAMLING 10.00 5-MANNA OCH 7-MANNA SPELARE Matcherna börjar 11.00 Mer information imorgon på träningen Inger Karlslund United - Parasport 12 sep 2022 0kommentarer
  • Läge att slå oss ner på tronen

    Sturehov – Karlslund IF FK DAM Erase and rewind,'Cause I've been changing my mind – Erase/Rewind, Cardigans 98 Kampen om tronen går vidare och idag var det dags att ta striden på Sörbyvallen för att göra vårt yttersta för att bärga hem tre poäng till hemmaborgen och säkra vår plats som nummer ett. Vi visste at det skulle bli en hård strid där blod, svett och tårar skulle krävas. Oraklet hade väldigt svävande bud vilket kan bero på en elak förkylning men 13 och 43 var bud. Är det tid för mål eller antalet mål? Öppet för tolkning. Dags för avspark! Hovet med bollen men vi stjäl den och rycker uppåt. Tess hårt ansatt i mitten och frispark. Moa vid boll. Den dimper ner i straffområdet och det är lite stökigt men den går tillslut till inkast. Vi pressar högt och får ett till inkast. Vi sätter fortsatt press! Streky får boll på kanten av Rydborg. Hon kommer fram och slår inlägget. Bollen går in i straffområdet men går ut till Hagge som kan klippa på ett men tar med bollen. Slår till, den rensas av hovet men där kommer Söder och lägger en bredsida på bollen som skickas i en hög båge över…eller?! NEJ, DEN GÅR IN!! 0-1 Hovet upp för att reducera men Algot sträcker ut och räddar!! Ut med bollen och Tess stökar och bökar. Frispark. Moa till boll och Hovet ställer upp en mur på de kortaste nio meter vi sett och Moas skott går i blocket. Moa och Trygg är coola i backlinjen och trillar lite boll som är nära att ge hjärtstopp på bänken innan bollen går upp på Sterky som slår in en fin boll i straffområdet. Men ingen är där. Sterky med ett nytt försök men störs precis i skottögonblicket och den går utanför. Hovet får 2 ggr hörna och båda går bra. Den andra blir farlig. Miss i markeringen och skott! Algot är där och ser till att det fortfarande är 0-1. Moa eftersöker lite snabbare reaktion på laget och vi håller med på kanten. Karlslund försvarar sig bra och tvingar Hovet till skott utifrån. Denna gången ofarligt men de kan inte få stå så och skjuta. Boll hos Moa som spelar till Söder som har koll på Hagge som går på kanten. Hon i sin tur har Sterky på tråden och levererar meddelandet. I mitten har Rydborg avancerat och får bollen. Tar den upp i mitten och slår tillbaka på till Sterky. Inlägget går bra och dimper ner bakom målvakten. Där kommer Ranok och det är 0-2 Hör ni våra dobbar mot golvet i tronsalen? Vi fortsätter att sätta press och får fram en hörna. Den går bra och Trygg är där men den är lite för hög och hon kommer lite ur balans. Ny hörna till Karlslund efter en frispark som Amanda ligger bakom. Den går utan resultat. Nästa hörna är Hovets och den går riktigt farligt. Så farligt att alla 21 spelare som befinner sig i närheten av vårt straffområde drabbas av fainting goat syndrome och står blick stilla när bollen rinner igenom HELA straffområden utan att någon rör en fena. Bella jobbig på backen för motståndaren då hon vägrar ge sig och till slut får en frispark. Hovet tar tillbaka bollen och skickar den bakom vår backlinje. SKOTT! Men Algot är där! Meja har sikte på en rödklädd och följer efter som en hungrig blodhund. Avvärjer nytt anfall. Men Hovet ger sig inte. Inkast och det blir farligt men Algot är där igen!!! Tyvärr blir ett litet missförstånd i försvaret och Algot måste släppa i en boll. 1-2 Bella jagar livet ur Hovet och de tilldelas en frispark. Det är med viss oro vi ser att Hovet gnager sig fast och in i matchen. Vi tappar lite bollar och är inte längre etta på alla bollar. PAUS: Bra halvlek överlag. Det blir lite rörigt en sväng då vi ser att elaka bacillers härjningar tar ut sin rätt på spelare som nyligen tillfrisknat. Vi måste få in bollarna i mitten och spela bollen därifrån. Vi måste bli tätare där och toppen måste ner och hjälpa till för att skapa ytor och lägen. Nu kör vi! Allt vi har in i kaklet!!! Det är elva spelare i blåa ställ som kämpar och sliter för allt vad de är värda. Vi kommer upp och får en frispark i bra läge. Den går dessvärre utan resultat. Hovet till attack men vi bryter! Mitten spelar minispel och Hovet återerövrar bollen och går på skott! Algot kan inget göra. 2-2 Sturehov har fått vittring och trycker på allt de har och vi pressas ihop likt Leia och gänget i soprummet i Star Wars men Algot står för flera kvalificerade räddningar och håller tillsammans med resten av gänget emot! Rydborg har svårt att hålla armarna i styr och det blir frispark Hovet. 9,15 meter blev plötsligt VÄÄÄÄÄLDIGT långa. Frisparken går och vi kämpar och håller undan. Hovet är nära att näta på en 50/50 boll i ramen efter kamp mellan Moa och en anfallare och vi sväljer ner hjärtat igen efter att det hoppat upp i halsgropen. Istället är det Karlslund som lägger bollen i mål då Sterky slår en underbar frispark som går över muren…som står på CIRKA nio meter. Tänk att nio meter kan va så olika? Och dalar ner bakom målvakten. 2-3 Hovet upp och vi bryter i backlinjen. Hårt uppvaktade går bollen bak mot Algot som är helt ur balans då hon är påväg in i mål igen! Tvingas rensa i svår position. Bollen ut och vinns av Hovet som går på skott och Algot når inte. 3-3 Det byts frilägen. Algot stoppar Hovets och vi kommer upp. Söder ser Tess och hon krånglar sig fram tills hon blir ensam med målvakten. Skjuter!! NEEEEEEJ! Precis utanför!!! Det är viljans kamp i det blå laget där många går på knäna redan men kämpar vidare. Ranok sliter och kämpar och tilldelas tillslut en frispark. Moa stegar upp och slår till!! Den går mot bortre krysset och målvakten sträcker ut varenda millimeter hon har i kroppen och lyckas rädda. 3-3 är fortfarande resultatet. Det är en vild strid om poängen och vi gör allt vi kan för att inte släppa den men bilan faller tillslut och Hovet kan slå in 4-3 på en chanslös Algot efter att vi inte lyckats rensa bort tillräckligt långt. Den kallduschen var inte det vi önskade och med tre minuter kvar gör vi allt vi kan för att komma upp i banan men det går inte. Sturehov stjäl våra poäng och vi tvingas vänta med att bestiga tronen. Vi gav allt med det vi hade och vi är otroligt stolta över våra blåklädda krigare idag även om vi alla hade önskat att det gick att spola tillbaka och göra om. Ikväll ska vi hänga läpp och imorgon är en ny dag. Då laddar vi för att möta Rynninge på hemmaplan! Vi ses då! Vår tid! Vårt lag! Tack för en god match! Dam 11 sep 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter