• Sommarlov!

    Efter en mycket intensiv fotbolls-period som toppades av att ett stort gäng åkte på vår första övernattnings-cup i Skövde tar vi nu ett rejält sommarlov. Bada, ät glass (i lagom mängd) och slappa. Vi återkommer, som alltid via laget.se när det börjar bli dags för träningar. Precis som i skolan, där man gärna får läsa bok på sommaren, får man även gärna spela fotboll i sommar. Kanske träna upp sitt duttnings-rekord? Ha en riktigt bra sommar, från oss i tränargänget! P16 4 jul 2022 10kommentarer
  • Avslutning blir kick-off!

    Hej på er! Vi vill börja med att tacka alla som varit med och hjälpt till och stöttat på plats på Aroscupen i Västerås! Vi är enormt stolta över alla killarna som gjorde en riktig kämpainsats i alla matcher. Det blev en spännande upplevelse som vi hoppas att alla tar med sig som härliga minnen och erfarenheter framöver! Vi kommer också att kika vidare på andra cuper så att fler ska få möjlighet att delta i cuper framöver! Vi tänker att vi kör en kick-off till hösten för laget istället för avslutning nu då många redan åkt iväg på semester. Vi återkommer med datum för detta och även med datum för första träningen i höst! Vi vill också passa på att tacka för en härlig säsong och hoppas att alla får en skön sommar så ses vi laddade igen till hösten! Med vänlig hälsning, Tränargänget P2012 4 jul 2022 0kommentarer
  • Träningar och matcher i höst

    Hej alla spelare och föräldrar! Hoppas ni alla njuter av en skön sommar. Träningarna drar igång igen söndagen den 7 augusti och vi kommer träna mellan 16-17 på Rosta gärde september ut. Sedan går vi över till Karlslund Arena och tränar på teknikplanen från oktober så länge vädret tillåter. I höst är det inbokat två poolspel (minicuper). Den första är helgen 27-28 augusti på Trängens IP. Den andra är helgen 17-18 september, dock oklart var än så länge. Vilken av dagarna vi ska spela får vi veta längre fram. Kallelse till den första helgen kommer komma några veckor innan och då är det viktigt att man svarar på den så vi kan planera antalet lag vi ska anmäla. Save the dates! Nästa säsong går laget upp och spelar 5mot5 med målvakt och vi har redan nu börjat träna lite på detta vissa träningar. Glad sommar önskar tränarna "Bollen är rund, heja Karlslund!" P2015 3 jul 2022 0kommentarer
  • Skadevi samling skjuts o utstädning av rum

    Imorgon söndag samlas alla föräldrar för packning och städning av rummen klockan 0910 vid Komvux Skövde. Lag blå väcks 0600, äter frukost 0630 och åker 0700 till arena och ansluter direkt för städning efter sin match. Lag röd o vit väcks 0730 äter frukost 0800. Städar efter det och åker mot arenan. P16 2 jul 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter