• Kryss mot Gauthiod

    Vårsäsongens sista match för Karlslunds IF FK slutar i ett kryss, då laget står för en bra prestation mot serieledande IK Gauthiod på hemmaplan och hämtar upp ett tidigt 0-1-underläge till 1-1. Det är gästerna Gauthiod som börjar piggast och sätter press på Karlslund och har ett högt tempo i det mesta under inledningen av matchen. Det är dock genom en andraboll på en hörna som Gauthiod gör sitt mål, och det redan i den 9:e minuten. Gauthiod fortsätter att vara lite tyngre i inledningen men allteftersom tiden går så äter sig Karlslund in i matchen. Ställningen förblir dock 0-1 till halvtidspaus. Under den andra halvleken tar Karlslund över matchen, och är klart det lag som har initiativet. Laget kommer till många bra lägen, och trycker ner Gauthiod mot sin målvakt. Den intensitet som Gauthiod hade i början av matchen är som bortblåst. I den 70:e minuten kommer bollen in i straffområdet och där Ebrima Jaiteh spelar bollen bakåt till Jens Grönneberg Johansen som dundrar in bollen i mål och det är därmed fullt rättvist reducerat till 1-1! Karlslund fortsätter trumma på, och Gauthiod sticker även de upp då och då. Inga fler mål görs dock, men en bra fotbollsmatch får vi se över 95 minuter. En stark kollektiv insats från Karlslund både offensivt som defensivt, där många gör en bra match. En liten extra hyllning bör dock Max Nordin få som är inne i en fin form sedan han fick sitt huvudskydd, Abdi Sabriye fortsätter utmana på sin kant så pass att folk vrider knän runtom (vi hoppas det inte är något allvarligt för nummer 4 som fick bryta efter just en sådan sekvens), och även Ebrima Jaiteh fortsätter att vara allt möjligt därframme som spets; snabb, stark, teknisk, löpvilligt, bra i luften och som även gör en fin assist till 1-1-målet. Karlslunds IF FK: Bilder från matchen Nu väntar ett sommaruppehåll och serien startar sedan upp igen för Karlslunds del den 31 juli då vi möter Mjölby AI FF på bortaplan. Herr 23 jun 2022 0kommentarer
  • Ingen träning på söndag!

    På söndag tar vi lite midsommarledigt så ses vi på tisdag! Glad midsommar! 🌺🍓💐 Med vänlig hälsning, Tränarna P2012 23 jun 2022 0kommentarer
  • Avslutning!

    Hej! På tisdag tänkte vi ha en sommaravslutning med laget och alla härliga föräldrar och syskon är också välkomna att delta! Planeringen från föräldragruppen är följande: 1. Samling/samtal där vi delar in laget i flera grupper och pratar om de 4 värdegrunden. 2. Grilla korv +fika bröd eller glass. (Här får gärna någon eller några föräldrar sponsra om man har möjlighet, hör av er till Fatmire Demaku) 3. Lekar (kommer sen) 4. Medaljutdelning (från Örebro cupen) Plats: OBS!!!! Barnens trädgård! Tid: 17.30-19 Med vänlig hälsning, Tränarna och Föräldragruppen P2012 23 jun 2022 7kommentarer
  • Sommaruppehåll!

    Idag kör vi vår sista träning innan vi tar lite välförtjänt uppehåll. Vi drar igång igen torsdag 14 juli för alla som kan. Ps. Ikväll blir det barnen mot tränarna och föräldrarna (för de som vill) sista 20 min! P2013 23 jun 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter