• Newbody!

    Nu har Newbody kommit och finns att hämta! Kommer tyvärr inte att ha möjlighet att få med mig alla paket imorgon till träningen. Adressen för upphämtning är Tulpangatan 89 P2013 20 jun 2022 7kommentarer
  • Tre drömmål mot Nordvärmland gav seger!

    Karlslunds IF FK bjuder på tre riktiga drömmål i bortamatchen mot Nordvärmland i form av en fintuppvisning av Abdi Sabriye, ett solomål från Ebrima Jaiteh från eget straffområdet och en halvvolley från samme Jaiteh! Matchen som sådan var rätt jämn, där Karlslund var det något bättre laget i den första halvleken, Nordvärmland kommer in i en bra period en stund i den andra halvleken, Karlslund kommer till en del bra läge som missas, men som sagt, det görs tre otroliga mål framåt, och det räcker till seger då slutresultatet blir 2-3 till Karlslund! Är ni sugna på att se målen..? Dåså, de kommer här! Vilket tycker ni är snyggast? Karlslunds IF FK: KIF-målen mot Nordvärmland (video) Därmed klättrar Karlslund vidare uppåt i tabellen, och ligger med en match kvar innan sommaruppehållet på en sjundeplats, sju poäng från toppen. Svenska Fotbollförbundet: Division 2 Norra Götaland (tabell & resultat) Sista matchen innan sommaruppehållet spelas hemma på Karlslund Arena mot serieledarna IK Gauthiod. Matchstart torsdag 23 juni kl. 19:30! Varmt välkomna då och heja fram våra killar! Herr 20 jun 2022 0kommentarer
  • Upp och ner, ner och upp!!

    Yxhults IF – Karlsunds IF FK DAM Res dig upp! Ta ett steg för din framtid! Res dig upp! Ta ett steg för ditt liv! - Radioaktiva Räker 1996 Låten handlar om att inte låta sig slås ner och att man formar sin egen framtid. Kanske lite väl dramatiskt men den här matchen var en riktigt berg- och dalbana!! Oraklet sa 6 mål. Fick han rätt information? Tja, vi får se!! Matchen blåser igång och vi tar initiativet ganska fort. Trygg får boll i backlinjen och passar ut på Noren. Noren vidare till Amanda som tar med bollen ner mot kortlinjen. I straffområdet har Ranok rusat fram och Amanda slår till henne. Hon blir dock inte riktigt vän med bollen och den kommer lite långt ifrån henne. Bollen hamnar i stället hon Rydborg som skjuter. Målvakten räddar. Yxhult till anfall, Algot med en fin räddning. Det blir hörna och riktigt stökigt men vi får bort bollen tillslut. Yxhult kommer igen på kanten. Hagge sätter dock stopp och vi kommer till nytt anfall. Tess får fram en hörna. Jonsson knallar bort till hörnflaggan och smäller in en boll som går som på lina! Tess på nick! Yxhult försöker rädda men tillslut hamnar bollen i mål!! 0-1 Yxhult igen! Trygg bökar och stökar och stör anfallet tillräckligt mycket för att Algot lätt ska plocka bollen. Boll mot Tess. Hagge slår ett fint inlägg. Amanda upp på nick men når inte. Bollen rullar istället ut mot Bella som inte får en ren träff. Bollen går över och utanför. Yxhult anfaller igen men Bella rensar undan. Noren och Amanda i ett bra samarbete. Passar Ranok som springer på kanten. Snabb som blixten men det är även Yxhults backen som lyckas avvärja vårat försök att uttöka. Yxhult vinner en boll på mitten och slår den över vår backlinje! Yxhults anfallare springer igenom. Vi hamnar steget efter! Algot ut men bollen studsar nyckfullt över henne! Söder vräker sig fram för att få bort bollen men den är tyvärr över mållinjen när hennes fot träffar bollen. 1-1 Bella får bollen till Noren. Hon tar med bollen på kanten och ser att Tess och Ranok kommer in i box! Inlägg….Ranok…NEJ!! Miss!! Anfall Yxhult…skott…över.Nytt anfall! Boll mot Tess som blir av med den. Vinner den tillbaka och kommer på skott. Målvakt, stolpe, hörna….sten, sax, påse heter det väll? Ah ja, Jonsson vid hörnflaggan igen men den här gången blir det inget resultat. Bella ut mot kanten. Noren i full fart!! Tvingar målvakten att rensa undan. Noren inblandad även i nästa sekvens då hon når Amanda med en fin boll. Amanda susar fram men stoppas genom ojust drag i arm och tröja. Gult kort och frispark. Jonsson slår och den fint men en vitklädd kommer före och rensar till hörna. Jonsson igen! Amanda upp på nick och träffar perfekt. Yxhult tighta framför mål och rensar undan. Hagge snor bollen och vi pressar på i nytt anfall. Tess till Ranok som driver in! Noren har avancerat på kanten och får bollen!! SKOTT….strax utanför!!! Bella stänger ner mitten och får en frispark. Söder mot Noren som inte riktigt når!! Trygg tuff i försvaret och frispark. Algot plockar den. Bollen upp i banan. Cardell tar sig fram på kanten och fixar en hörna. Jonsson dit. Yxhult får fatt i boll men Cissi pressar fram ett inkast. Tess får bollen och passar inåt. Bella på skott!! Utanför Frispark Yxhult men Algot är alert. Amanda kommer ner på kanten och hamnar vid kortlinjen. Ingen kommer till undsättning och vi förlorar bollen. Domaren blåser av halvleken. PAUS: Det känns som Yxhult är lite mer 1:a på bollen i nuläget. Nu måste vi komma in och spela vårt spel.Vi får inte stå och vänta utan måste röra på oss och öppna ytor, måste prata med varandra och vi måste jobba hem! Vi kan inte vänta och lägga upp bollen utan måste skjuta på ett!! NU KÖR VI! Vi anfaller omedelbart! Söder susar fram på kanten. Inne i boxen kommer Tess och lite längre bort Cissi!! Söder slår och det är så nära att Cissi får fot på boll!! Hagge slår upp bollen! Amanda knuffas i ryggen och vi får frispark! Tyvärr över. Yxhult rusar upp på kanten! Bella avvärjer. Söder på kanten igen! SKOTT! Målvakten räddar. Yxhult igen! Hagge och Trygg gör gemensam sak av det och stänger igen grinden framför näsan på Yxhult. Gott förarbete av Bella som får iväg bollen till Tess! Hon har kopplat på plogen och tar sig fram genom drivor av Yxhultförsvarare! Dribblar målvakten och slår in 1-2 Yxhults nr 12 har ätit raketbränsle i modersmjölken och far fram i banan. Ranok dit, Trygg dit men det går fort. Kajsa ut. Hörna Yxhult. Bollen hamnar i mitten och vi lyckas inte rensa bort. Det blir 2-2 Yxhult igen men Hagge har låst dörren i sin korridor. I nästa sekvens får yxhult frispark som vi rensar. Tyvärr ett upplagt smörgåsbord enbart för yxhults spelare att braka in. 3-2 Trygg i vägen igen och frispark. Algot plockar den. Vi kommer upp i banan och det blir hörna. Tyvärr utan resultat. 12 på rusch igen men har mött sin överman. Noren stoppar. Vi kommer upp till ett nytt anfall och får med oss en hörna. Noren dit och har läst sin läxa. Skolbokshörna som dimper ner precis på Amandas panna och 3-3!! Det blåser medvind och Noren hittar Tess som vrickar den till Söder. Hon har bestämt sig. Tar sig igenom hela Yxhult och in i mål! 3-4 Hagge tycker det är lite orättvist att bara Yxhult fått gula kort och tar sig ett eget. Frispark som Algot plockar. Yxhult vinner boll igen och tar den framåt. Passar fram i mitten och vi får inte stopp på henne. Hon går mellan mittbackarna som försöker stoppa. Algot ut men bollen rullar snöpligt i mål. 4-4 På kinesiska muren hade man ett varningssystem. Eldar skulle tändas på varje torn om något hände för att varna andra om fara. Nu Yxhult, brinner 11 spelare i rött och blått. Ni har blivit varnade! Vi pressar och pressar för att få bollen i nät. Det är vår match, våra poäng. Strid om varje millimeter på plan och det är tufft och jobbigt där ute!! Tiden tickar framåt i rasande hastighet. Bella vinner en boll på kanten och tar sig framåt. Hittar Tess som blir HÅRT uppvaktad!! Frispark. Noren stegar dit och tar ansvar i allvarets stund. Får bollen i perfekt båge!! Lite för hög och den smäller i nederkant ribba och ut. 21 spelare rusar mot boll. Söder går segrande ur bataljen och brakar in 4-5!! UNDERBART!!! Nu händer något väldigt märkligt…..tiden står stilla!! 1.40 kvar säger domaren och sedan spelar vi i 1h till!!! På planen är nu 11 tjejer som kämpar livet ur sig för att försvara sin heder och fiska med sig de tre hem!! Cissi blir ensam på topp men gör ett försök! Dribblar två men den tredje blir för mycket. Cardell söker sig ner för att hålla fast boll nere i deras palnhalva. Det dröjer evigheter innan han äntligen blåser av och ett mycket lyckligt gäng kan äntligen andas ut!! Många svängar på den här åkturen och jag är helt slut!!! Men väldigt glad! Hade oraklet fel? Ja, med ett mål men va gör det en sån här dag?! Tack tjejer för en god match!! Dam 19 jun 2022 1kommentar
  • Skadevi - Fler bilar behövs!

    Hej! Inför Skadevi-cupen är det många föräldrar som inte åker med och vill ha skjuts för sina barn. I dagsläget saknar vi platser för ett par barn för att det skall gå ihop sig. Hör av dig om du kan ta bil. Det går självklart bra att sova tillsammans med oss och killarna, fler vuxna är alltid välkommet! P16 19 jun 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter