• Kiosken v.25

    Hej, Jag vill påminna alla föräldrar att gå in i kiosk schemat inför nästa vecka o se över om ni står som kiosk ansvarig (se tidigare nyheter om det). Om någon/några föräldrar får förhinder så behöver ni byta tiden med någon annan förälder. Hälsning P2015 16 jun 2022 5kommentarer
  • Schema Örebrocupen!

    Arbetsschema Örebro Cupen Här är listan  på de som anmält sig till pass som parkeringsvakter fredag 17 juni för P07(15). Pass 1/ 7.00-9.00 Susanne Thörn  Dennis Dicksen  Bashkim Ameti Hushiar Said Pass2 / 9.00-11.00 Kadra Hassan Martin Lundqvist  Ulla Eriksson  Sonja Kurt  Pass 3/ 11.00-13.00 Hanna Elsgard  Hamze Abdullahi Ali Yaqubee Solomon Haddish  Stort tack till er som ställer och även ni som har skrivit att ni inte kan! /Sonja, Mirna, Charlotta Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Hej! Vi saknar fortfarande föräldrar på varje pass som vi är tilldelade att arbeta på nu på fredag 17/6. Det är vårat gemensamma ansvar i laget att lösa detta! Vi ska vara 4 föräldrar på varje pass o vi är ca 30 familjer i laget. Som schemat ser ut hittills Pass 1 kl 07-09 Samling vid klubbhuset/matsalen 1) Dennis Dicksen 2) Micke/Susanne Thörn 3) Bashkim Ameti 4) SAKNAS! Pass 2 kl 09-11 1) Kadra Hassan 2) SAKNAS! 3) SAKNAS! 4) SAKNAS! Pass 3 kl 11-13 1) Hanna Elsgard 2) Hamze Abdulahi 3) SAKNAS! 4) SAKNAS! Parkeringsvakter Uppdraget är att vara vakt på parkeringen vid Karlslund Arena (2 vuxna) och vid paviljongen på Rosta gärde (2 vuxna). Karlslund Arenas asfaltsparkering är avspärrad på mitten för funktionärsbilar. Här ska vi släppa in och ut funktionärsbilar genom avspärrningarna. Vid paviljongen (baracken uppe vid hästarna) är uppdraget att se till att funktionärsbilar kan åka in, öppna containrar och ta med varor. Vi har fått tydliga direktiv från Örebrocupen ATT VI INTE HÄNVISAR NÅGON TILL PARKERING. Vi ska enbart se till att Örebrocupens funktionärer kan ta sig in och ut från respektive plats. Skriv i kommentarerna här vilket pass ni kan jobba!! Senast nu på onsdag ska schemat vara klart o inlämnat till cupledningen! // Charlotta, Sonja, Mirna P17 15 jun 2022 3kommentarer
  • Förlust i cupen

    Trots stort spelövertag blev det förlust med 2-3 mot Hovsta IF i åttondelsfinalen i Distriktscupen. Karlslund gör två mål framåt under den första halvleken efter mål av 16-årige Abdikhaliq Mohamud och 17-årige Hussein Farah. Hovsta väljer att lägga sina bonusstraffar innan starten av den andra halvleken, där de sätter alla tre. Karlslund har boll i praktik under hela den andra halvleken, skapar otroligt många lägen mot ett lågt och kompakt Hovsta, som lyckas hålla tätt de sista 45 minuterna. Vi gratulerar Hovsta för vidare avancemang, och fokuserar själva enbart på seriespelet i P19 Division 1 där vi för närvarande ligger på en tredjeplats efter elva omgångar. SvFF: P19 Division 1 - Region 4 (Tabell & resultat) P19 15 jun 2022 0kommentarer
  • Örebrocupen 17-19 juni

    Då var det återigen dags för oss, efter två års uppehåll, att spela Örebrocupen. Vi har tre lag anmälda, ett lag i klassen P12Hard och två lag i P12Easy. Samtliga lag spelar två matcher per dag så totalt sex matcher per lag. Vi spelar 7:7 fotboll och varje match är 2x20 min. Spelplatser för våra lag är Rosta gärde, Trängens IP, Lugnets IP och Hedens IP. På Rosta gärde samlas vi utanför vårt bollförråd, på Trängen och Lugnet utanför klubbhuset och på Heden samlas vi på parkeringen. Samlingstid är 30 min innan varje match, kom i tid och tänk på att det är mycket folk på cupen. Vår kalender är uppdaterad med samtliga matcher, spelschema finns även på www.orebrocupen.se. Vi kommer senast imorgon skicka ut kallelser till samtliga matcher som vi vill att ni besvarar, där ser ni vilka matcher ni ska spela. Vi kommer att kalla 10 killar till respektive lag men räknar med att vi kan behöva låna spelare mellan lagen. Nu är även ett bra tillfälle att alla föräldrar ser över sina kontaktuppgifter på laget.se så att vi kan nå er ifall det skulle behövas. Det kan även vara bra för er att känna till att vi nästan alltid kommer vara två ledare inför och under match men då vi är lite kort om folk kan vi direkt efter match behöva springa vidare till ett annat av våra lag. Ledare under cupen är Lukas, Stefan. Patrik A, Patrik F och Fredrik. Om ni behöver komma i kontakt med oss så finns våra kontaktuppgifter på laget.se och i kallelserna kommer ni se vilka ledare som är på respektive match. Som vanligt under cup så gäller inget sött eller läsk under cupen, men ta gärna med något mellanmål / frukt om det behövs beroende på respektive lags spelschema. Ta med röd och blå matchtröja till samtliga matcher. /Ledarna P16 14 jun 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter