Samåkning till Nora!
Ni som ska med till Nora! Vi samlas på Karlslunds Arena kl 17:00 för att åka tillsammans. Ni som kan köra och har bil skriv i kommentarsfältet och hur många platser ni har över. Ses på Torsdag
P2012
14 jun 2022
11kommentarer
Match 7: Hemma mot GSBK
Efter att en tredjedel av Division 4 Dam Örebro nu har spelats så är det redan dags för serien att vända, detta då årets seriespel är trippelrondigt. Karlslunds IF FK har börjat serien på bästa tänkbara sätt och har än så länge full pott och är således serieledare. Torsdag 16 juni kl. 19:30 är det alltså dags för match 7 för Karlslund då laget tar emot fjärdeplacerade GSBK på Karlslund Arena. I lagets första möte denna säsong vann Karlslund med 6-0 på bortaplan. Karlslund kommer senast från en 4-0-seger borta mot IFK Askersund, medan gästande GSBK kommer från en 0-1-förlust mot serietrean Rynninge IK 2, så sent som igår kväll spelades den matchen. Nu är det ny match med nya förutsättningar, icke att förglömma! ÖLFF: Division 4 Dam Örebro Vi välkomnar publik, domare och gästande GSBK till Karlslund Arena på torsdag kväll!
Dam
14 jun 2022
0kommentarer
Dags för åttondelsfinal i Distriktscupen
Ikväll kl. 19:00 är det dags för åttondelsfinal i Distriktscupen Herr då vår U19-trupp möter division 5-laget Hovsta IF på bortaplan. Karlslund gick in i denna distriktscup när det var dags för 16-delsfinal, en match som laget vann mot division 7-laget Mosjö SK med hela 11-3 på bortaplan, och nu är det alltså dags för åttondelsfinal. Distriktscupen har en speciell twist i tävlingsupplägget där det finns ett intressant handikapp. Vid match där ena laget tillhör en lägre serie erhåller det laget en sk. bonusstraff för varje division som det skiljer mellan lagen, som antingen ska läggas innan matchstart eller innan den andra halvlekens start. Det är dock högst tre inslagna straffsparkar som räknas. Då Karlslund har ett representationslag i Division 2 på herrsidan så innebär det alltså att Hovsta får lägga tre bonusstraffar. Vinnarna av kvällens match möter vinnarna mellan BK Ett Fyra och Mariebergs IK i kvartsfinal. Vi önskar nu våra killar lycka till ikväll!
P19
14 jun 2022
0kommentarer
Avslutning och sommaruppehåll!
Hej på er! Vi tänkte köra sista träningen innan sommaren på torsdag den 30 juni på vår vanliga tid 17.30-18.30. Vi välkomnar alla föräldrar och syskon att vara med så kör vi en match tillsammans. Alla får gärna också ha med egen fika för en avslutande fikastund! Efter sommaren drar vi igång lite mjukt med en öppen träning för de som vill på torsdagen den 18 augusti kl17.30-18.30, sedan är vi igång som vanligt på torsdagar! Vill passa på att önska alla en riktigt skön sommar!! Med vänlig hälsning, Tränargänget
P2016
14 jun 2022
0kommentarer
Visa fler nyheter