• Lag Örebrocupen!

    Hej alla Föräldrar! Nu har vi ledare delat in grabbarna i de olika lagen inför cupen. Det kommer att vara indelat i olika nivåer samt närvaro på träningar. Jag kommer under kvällen att lägga in spelschema för respektive lag under dokument här på hemsidan. Så in och ta en printscreen för det laget som erat barn skall spela i. P2013 7 jun 2022 4kommentarer
  • Kalender från fotograferingen!

    Hej! Vi har fått följande meddelande från fotograferna: Hej och tack för en trevlig fotografering! Enligt ök kommer vi att posta 3 st lagkalendrar/spelare till er. Kalendrar postas under augusti månad. Respektive kalender gäller för kalenderåret 2023. Försäljningspriset på lagkalendern är 150 kr/st och laget behåller 50 kr/såld lagkalender. Skulle ni inte lyckas sälja alla lagkalendrar kan de kostnadsfritt returneras. Så i augusti får vi kalendrar som vi kan behålla och/eller sälja. Detta blir alltså ytterligare en chans att få ihop pengar till lagkassan! Ha en fin nationaldag! Med vänlig hälsning, Tränarna P2012 6 jun 2022 0kommentarer
  • Föreläsning om mental träning 7/6

    Som ni säkert sett i kalendern så bjuder KIF in vårat lag till en föreläsning kring mental träning. Föreläsningen kommer att hållas i klubblokalen mellan kl 17-19 imorgon 7 juni. I vår KIF-modell har vi en utbildningsplan för våra ungdomsspelare där vi vill utbilda våra spelare genom föreläsningar inom fotbollsrelaterade ämnen. För P010-spelarna är temat och fokusområdet under 2022 ”Mental träning” där vi nu fått kontakt med en föreläsare som heter Ludvig Faleij, som i fjol höll en mycket uppskattad föreläsning för vårt P09-lag. Tisdagen den 7 juni, kvällstid mellan ca 17.00 och 19.00. Föreläsningen kommer hållas i vår klubblokal och vi kommer bjuda spelarna på något mellanmål under kvällen. P16 6 jun 2022 0kommentarer
  • Flugsvamp?

    Ett kulturhistoriskt tema på dagens pep-talk! Leffe inleder med en kort historik från någon dåtid när han lite fyndigt uppskattat motståndare (Frövi) som haft den där hopplösa vinnarinstinkten. De är alltid jobbiga att möta och de måste ha fått flugsvamp med modersmjölken. Många undrande tjejer lyssnar lite extra intresserade vart detta ska ta vägen. Jo, enligt myter så ska svenska vikingar ha ätit flugsvamp inför strider och detta för att komma in i ett tillstånd där de gick berserk. Detta annorlunda pep-talk var tänkt att få tjejerna att tagga till lite extra och ge allt i alla lägen. Leffe avslutar med att det inte är att rekommendera att äta flugsvamp då det är direkt livsfarligt. Varpå Robban lägger till att det inte är gott heller! Inledningen på matchen var fantastisk. Tjejerna tänkte nog inledningsvis att om vi inte ger allt får vi nog flugsvamp i sportdrycken. Första halvleken har vi ett konstant tryck på Askersund. Vi vinner i stort sett allt i början. Askersund kan hota några gånger på högerkanten med pilsnabba Tilda Nyberg. Men det krävs en straff för att få in det där förlösande målet. Det är Steph som hinner före målvakten på ett instick. Målvakten är sen och vräker omkull Steph. Fram till elvameterspunkten stegar Frida Trygg och med en säker straff har vi 1-0 efter 18 minuter spelat. Därefter kommer Emma Norén på en rajd in från höger och kan med vänsterfoten ställa målvakten och det är 2-0. Men minuten kvar av första är Cissi snabbast på höger kanten men blir upphunnen av en back. samtidigt kommer Alva Jonsson på överlapp och kan snyggt chipplobba in 3-0. Andra halvlek startar och vi kan omgående göra 4-0 genom Sonia. Sonia snor bollen och lyfter de över målvakten. Matchbilden är densamma som i första halvlek. Mycket spel på Askersunds planhalva. Men ett något tajtare försvar gör det svårt för oss att komma till klara lägen. Vi gör en bra match och får med oss 3 poäng från fantastiskt fina Solberga IP. Nu har vi ett litet uppehåll innan vi tar emot GSBK på hemmaplan. Tack för en god match!!!! Dam 5 jun 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter