• Fotografering

    Vi kan nu informera alla våra spelare och vårdnadshavare om att det kommer att ske en fotografering i slutet av maj och där vi nu har fått en tilldelad tid när det är dags för oss i Karlslunds IF FK P-013 Lördag den 28 maj kl. 14:30 är det dags för oss! Fotograferingen kommer att ske utomhus på Rosta gärde vid sidan om vårt klubbhus. Vi samlas kl. 14:10 utanför grinden vid Karlslund Arena. Vi kommer under de närmaste träningarna att dela ut Fotograferingslappar, som alla spelare/vårdnadshavare ska fylla i och lämna in till oss. Vi lämnar sedan in dessa till fotografen. ALLA spelare ska lämna in denna lapp, även de som väljer att inte vilja köpa några foton, då lappen även gäller som ett godkännande att bli fotograferad. När det gäller klädsel så gäller följande: Spelarna: Röda matchtröjor, blåa shorts, röda strumpor och fotbollsskor. Det behövs inte benskydd. Ledarna: Svart träningsoverall och gärna fotbollsskor. Fotograferingen tar ca. 30 min för vårt lag, men efter att man har blivit fotograferad individuellt så är det klart för respektive spelare att lämna. P2013 7 maj 2022 3kommentarer
  • Påminnelse betalning till lagkassan

    Hej! Det är nu dags att betala in 2 100 kr till lagkassan. Betala med swish till 123 450 2225, skriv ”Lagkassa” samt för- och efternamn på spelaren. Ni kan också göra en överföring till Swedbank 8452-5 803 854 022-8. Om ni har pengar på spelarkontot kan vi dra hela eller delar av beloppet därifrån, meddela isf kassör Bea Scherp. Hör av er till kassör Bea Scherp om ni önskar dela upp betalningen på flera tillfällen. Vänligen Bea Scherp Kassör för KIF P07 E-post: bea.scherp@gmail.com Telefon: 0702-663586 P17 7 maj 2022 0kommentarer
  • Fikaförsäljning Poolspel 14/5

    På poolspelet den 14/5 tänkte vi ordna med fikaförsäljning för att fylla på lagets kassa. Om det är någon förälder som kan bidra med försäljning på plats, bakning eller att ta med kaffetermos vore det toppen! Maila mig på m.sofi.eriksson@gmail.com så hör jag av mig om detaljer, hälsar Sofi F2013/14 6 maj 2022 0kommentarer
  • Intervju: Coach Järnkvist inför premiären

    Vi har passat på att ställa några frågor till damlagets huvudtränare Leif "Leffe" Järnkvist inför morgondagens seriepremiär i Division 4 Dam Örebro borta mot GSBK. Hur är känslan inför stundande premiär? - Det känns väl rätt okej. Vi har blivit lite vassare offensivt och skapar flera klara lägen nu. Truppen är visserligen tunnare antalsmässigt sett till förra säsongen, men det känns tryggt med de vi har. Vi har även fått in två spelare i Stephamie Ranok och Niyat Sium. Båda är bollskickliga med fart och de kommer vara en tillgång under säsongen, även om Niyat går på rehab nu och är troligtvis redo för spel i augusti. Det ska även nämnas att vi har bytt positioner på några spelare som har blivit riktigt bra. Berätta lite om er försäsong. - Det har varit en bra försäsong. Vi har spelat bra i de matcher som vi har spelat. Vi var nyligen i Karlstad på ett miniläger där vi gjorde en del skojiga teambuildingaktiviteter. Vi mötte Hertzöga BK i samma ålder som våra tjejer och gjorde en bra match som slutade 3-3. Vad har ni fokuserat på i år, jämfört med förra året? - Vi har väl försökt bli tydligare i vårt spel och mer bestämda i den sista tredjedelen. Det är väl tänkt att det ska gå lite fortare denna säsong. Vad tror du om lagets chanser i år? - Det är svårt att säga. Vi är bättre i år, men det är nog de andra lagen också. IK Sturehov och Rynninge IK är favoriter, då de kan låna in spelare från Division 2 om det behövs. Men vi tror att vi kan vara med och slåss i toppen även i år. Karlslunds IF FK Dam spelar alltså sin seriepremiär imorgon lördag 7 maj 12:30 på Fritidsbyn borta mot GSBK. Lycka till, tjejer! Dam 6 maj 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter