Upphämtning av Newbody idag
Hej påminner om att hämta Newbody idag efter träningen 19.00 Flugsnappare 7. Sista chansen.. / Patrik
P16
2 maj 2022
4kommentarer
Matcher lör 7 maj + lör 14 maj!
Hej alla! Vi har idag fått en matchfrågan från Örebro SK Svart om vi skulle vilja komma till dem på lördag, den 7 maj, med 2 lag och spela träningsmatcher. Vi i tränargruppen har tackat ja till förfrågan då vi kom fram till att vi är tillräckligt många tränare som kan. Eftersom det är relativt kort varsel så behöver vi komma ut med info och kallelse så snart som möjligt, så därför får ni denna info nu! Vad: Träningsmatcher mot ÖSK Svart Var: Matcherna spelas på Ekängs IP (Landbotorpsallén 58), alltså konstgräset hos ÖSK Ungdom. När: Lördag 7 maj kl 09:00-10:45. Samling kl. 08:45 på parkeringen vid ÖSK Ungdoms klubbhus (samma adress som ovan). Matchstarterna kommer att vara ca. 09:15 och 10:00. Matchtid 3x10 min. Vilka: Kallelsen skickas ut till berörda spelare via laget.se. 20 spelare blir kallade. Vi utgår från träningsnärvaro och från de som inte spelade senaste träningsmatcherna mot IFK Hallsberg tidigare i år. Vi önskar få svar så snart som möjligt på kallelsen, så vi hinner kalla in reserver ifall man inte kan delta på lördag. Övrigt: Kom ombytta och klara med matchkläder, benskydd och fotbollsskor. Glöm inte heller vattenflaska. Fler träningsmatcher - lördag 14 maj på hemmaplan Vi vill givetvis att alla våra spelare ska få spela matcher och har bokat upp Teknikplanen (kontsgräs) lördag 14 maj kl. 10:00-12:00. Här vill vi ställa upp med 2 lag, och här ska initialt de som inte blir kallade till matcherna den 7 maj få spela, förutsatt att man har tränat tillräckligt mycket. Sedan kommer det att kompletteras med spelare så vi blir 20 spelare även här. Vi letar just nu motståndare till dessa matcher och återkommer med mer info när vi har hittat motstånd.
P2014
2 maj 2022
2kommentarer
Träningar
Från och med maj tränar vi på Rosta gärde och har då också andra träningstider. Kalendern är uppdaterad sedan någon vecka tillbaka med info om tider samt planer. På måndagar har vi en 9-mannaplan medan vi på onsdagar och söndagar har tillgång till två 7-mannaplaner. 7-mannaplanerna är placerade närmat klubbhuset och vårt bollförråd medan vår 9-mannaplan är längst ner i andra hörnet av Rosta gärde. Tänk på att vara klara och på plats vid planen när träningen börjar. Träningstider Måndagar 17:30-19:00 Rosta gärde, plan 94 Onsdagar 17:30-19:00 Rosta gärde, plan 72, 73 Söndagar 10:00-11:30 Rosta gärde, plan 73, 74 Mvh, Tränarna
P16
2 maj 2022
2kommentarer
Bensinpengar till matcher
Hejsan, Det är flera som frågat hur jag kommit fram till kostnaden, så jag tänkte försöka förklara. Exempel: Matchen är i Uppsala och det är 18 mil dit, enkelresa, då blir det 18x2 = 36 mil totalt. Ersättningen är 25 kr/milen (bensin, 21 kr/l och disel 24 kr/l) 36 mil x 25 kr = 900 kr för en bil. Laget behöver 4 bilar som åker, blir det 900 kr x 4 bilar = 3600 kr 3600 kr/14 spelare = 257 kr/spelare, som sedan fördelas till de 4 chaufförer som kör. Sen är det kommit frågor om vilka som kör. Laget behöver 4 bilar, ofta kör 2 tränare, då blir fördelningen följande: Bil 1: chaufför = tränare, passagerare = 4 spelare Bil 2: Chaufför = tränare Passagerare = 4 spelare Bil 3: Chaufför = förälder Passagerare = 1 tränare och 2 spelare (en plats över) Bil 4: Chaufför = förälder Passagerare = 4 spelare De två första föräldrarna som anmäler sig får betalt, om fler anmäler att de vill köra kan en tränare ställa sin bil (efter samtal med Johannes) och då blir fördelningen följande: Bil 1: chaufför = tränare, passagerare = 4 spelare Bil 2: Chaufför = förälder Passagerare = 4 spelare Bil 3: Chaufför = förälder Passagerare = 2 tränare och 2 spelare Bil 4: Chaufför = förälder Passagerare = 4 spelare Om föräldrar sedan väljer att åka och titta på matchen ändå, får man ändå betala bensinkostnaden för "lagskjutsen" annars får de chaufförer som har blivit lovade att köra mindre ersättning. Jag har förstått att flera tycker att det inte blir rätt, men om vi tex skulle ha hyrt en buss, som alla ska dela på så hade det kanske varit mer självklart att alla betalar och delar på avgiften? Om laget åker med fler bilar än vad som behövs blir kostnaden mer per spelare och det blir inte heller rätt. Om fler föräldrar vill åka på matcher kan ju även vi samåka och dela på kostnaden. Vi kan ju också samlas då killarna samlas och bestämma på plats, efter vi vet hur många som vill åka viljen bil/bilar vi åker i. Har du ett bättre mer genomtänkt förslag som blir någorlunda rättvist och att du tänkt på kostnaden är du väldigt välkommen med det förslaget ❤️
P17
2 maj 2022
1kommentar
Visa fler nyheter