Försäljningsaktivitet!
Hej på er, På föräldramötet förra veckan bestämde vi att vi skulle sätta igång lagets första försäljning med att sälja kakor. Med Kakservice kan släkt och vänner beställa burkar som kostar 60kr, och hela 25kr går direkt till laget. Nu har jag fått startpaketet från Kakservice, så här kommer all info om hur försäljningen kommer att gå till: På torsdag kommer alla pojkar få en eller två säljkataloger som man kan visa släkt och vänner och skriva upp alla beställningar i. Tillsammans med säljkatalogen kommer en litet lapp med info om hur man kan skapa en personlig webbshop kopplat till laget. Länken till webbshoppen kan man då dela via sociala medier, sms eller mejl. Släkt och vänner kan då beställa kakor direkt på nätet. Ni kan även skapa er egen webbshop och börja sälja nu genom att följa den här länken: https://www.kakservice.se/minasidor/56A2F16F Man får såklart sälja både via webbshoppen och via säljkatalogen, eller så väljer man det som passar en bäst. Kakservice rekommenderar att man har en säljperiod på ca tre veckor, så vi har bestämt att ha som slutdatum söndag, den 22:a maj. Om man säljer via säljkatalogen så skriver man som kommentar till det här inlägget hur många av varje burk ni har sålt (om inte man själv vill göra det i sin egen webbshop). Då sammanställer jag allt och lägger beställningen. Oavsett om man säljer via katalogen eller webbshoppen, så behöver man själv samla in pengarna, för att sen kunna swisha den totala summan till lagets konto. När man har samlat in pengarna till alla burkar man har sålt så swishar man till 1234782595 och skriver barnets namn och antal burkar ni har sålt, till ex Joseph 20 burkar. Jag har skrivit som mål att vi vill försöka samla in 5000kr till lagets kassa, vilket betyder att pojkarna behöver sälja ca 6 burkar var. Hoppas att det kan kännas som ett rimligt mål. Vi vill framför allt att pojkarna ska tycka att det är roligt att tjäna pengar till laget och inspirera dem inför framtida försäljningar. Hoppas att jag har fått med all information, men skriv gärna om ni har frågor. /Emily
P2016
27 apr 2022
20kommentarer
Nya träningstider!
Hej! Nu är det äntligen vår så från och med nästa vecka (v.18) går vi ut på gräsplanerna på Rosta gärde och tränar! Tiderna som gäller är följande: Tisdagar 17.30-19.00 Torsdagar 17.30-19.00 Söndagar 14.30-16.00 Glöm inte benskydd och vattenflaska som vanligt! Nu på söndag tar vi lite ledigt för 1 maj så ingen träning nu på söndag! Vi ses! Med vänlig hälsning, Tränarna
P2012
27 apr 2022
0kommentarer
Träningstid maj-sep
Från och med maj öppnar kommunen planerna på Rosta gärde. Vi har fått träningstid 16-17 på söndagar. Planen vi tränar på är en 5mo5-plan som har nr 53 närmast klubbstugan. Kallelse till detta har gått ut. Tanken är också att vi under maj kommer boka in träningsmatch. Återkommer om detta. Ha en bra dag! /Tränarna
P2015
26 apr 2022
0kommentarer
Inbetalning till spelarkonto enligt beslut föräldramöte
Hej På föräldramötet senast så gick vi igenom 2022 år kostnader. För att repetera så har vi en gemensam lagkassa som alla måste bidra till. Dessa pengar går till gemensamma kostnader såsom domaravgifter, inköp av material, lagets anmälningsavgift till cuper, lagaktiviteter tex läger, planhyra m.m. På mötet beslutade vi att varje spelare ska betala in 2 100 kr (förra årets summa var 1 200 kr) till den gemensamma lagkassan senast 2022-04-30. Anledningen til att den är högre i år är att det blivit dyrare med domare (3 domarsystem) och en del andra kostnader. Swishas med fördel till nummer 123 450 22 25. Individuellt spelarkonto Till det har varje spelare ett individuellt spelarkonto där vi bestämde på mötet att saldot ska ligga på minst 500 kr. Att bygga på ett saldo på det kontot kan man göra på olika vis men framförallt gör man det genom att vara med på försäljningsaktiviteter såsom Bingolotter, kakförsäljning m.m. Från spelarkontot kan man sedan betala in till lagkassan, cupdeltagande, inköp av tex shorts m.m. Det är en absolut rekommendation att ni deltar i försäljningsaktiviteter som föreslås om ni inte vill sätta in pengar genom en överföring. Om ni inte vet vad ni har för saldo, mejla till bea.scherp@gmail.com så meddelar hon summan Har man ett högre saldo än 500 kr på sitt spelarkonto så går det givetvis bra att ta av den summan och betala in till det gemensamma lagkontot. Meddela i så fall Bea att ni vill göra så. Om det är så att man inte har möjlighet att sätta in summan (2 100 kr) på en gång utan vill dela på inbetalningen så kontakta Bea Scherp på mejl enligt ovan. Vid eventuella frågor så går det att mejla mig (mickethorn@icloud.com) eller Bea Scherp
P17
26 apr 2022
0kommentarer
Visa fler nyheter