• Annadagsfotboll

    Karlslunds IF FK DAM – GSBK Annandag påsk är inte en vilans dag. Det är en dag för Karlslunds Damer att ytterligare slipa formen inför stundande seriepremiär. Premiär var det även för vårt nyaste tillskott i truppen, Stephamie Ranok och vilken premiär det blev! En boll i nätmaskorna och bud på mycket mer, men jag går händelserna lite i förväg. Tillbaka till starten! Solen skiner och det är ett helt fantastiskt aprilväder till skillnad från veckan innan då kung Bore fick vinterkräksjukan. Syftet med dagens drabbning var att testa lite olika kombinationer av anfall och försvar. Kanske framför allt anfall då vi i tidigare match sett att vi var en aning trubbiga. Matchen drar igång och vi spenderar mycket tid på GSBK planhalva. Vi kommer till flera fina anfall där kompilation Larsson, Forsell, Andersson och Ranok låter motståndarna jobba hårt för att hålla nollan. Flera fina bollar från backlinjen ger upphov till bland annat en kanonchans för Larsson som får en underbar genomskärare av Trygg. Inlägget kommer men ingen hinner dit. Larsson är inblandad i mycket och hamnar gång på gång i bra läge på kanten. Vid ett tillfälle tar hon sig ner mot hörnflaggan, upptäcker att hon är oattackerad och dukar fram picknickkorgen med saft och kakor för att sedan leverera ett fint inlägg mot mitten av straffområdet. Amanda och Tess är där och bollar lite mellan varandra och motståndarna tills bollen slutligen hamnar i nät. 1-0 Orientexpressen från lillkyrka drar räls runt hela plan och det är ingen som hinner ifrån Söder när hon sätter fart. Drar ifrån sina försvarare och skjuter! Målvakten räddar. Det är inte enda chansen för vårat X-2000 men till en början är inte turen på hennes sida. Hon har dock flera strängar på sin lyra och levererar en uppsjö av bra pass och löpningar. Återigen kommer en fin boll från backlinjen. Jonsson till Bella som söker Tess i mitten. Hon fångar upp den och ser hur Ranok kommer i ilfart på kanten. Bollen går och Ranok som drar sin back och slår in 2-0. Vi befinner oss tills törsta delen av matchen på GSBK planhalva och resultatet är i ärlighetens namn inte helt rättvisande för matchbilden. GSBK är dock inte ofarliga men ett försvarsblock lett av Moa och Trygg är i mångt och mycket ogenomträngligt. Jag hade vänt och sprungit åt andra hållet när dessa två kommer rusande så en eloge till alla anfallare som gång på gång vågar. En fin aktion av Amanda bäddar för Söder att äntligen få bollen i mål. Hon tar bollen upp i mitten och Söder fiskar upp bollen och rycker, gör back och målvakt och kan lägga in bollen i öppen bur. 3-0 Matchen slutar 3-1 efter att GSBK i ett anfall chansar på ett långskott som Algot är chanslös på. Inget att göra. Matchen ger många svar på frågor vi ställt. Ett välfungerande försvarsspel och mittfält ger tid och möjlighet för anfallet att skapa. Vi ser att den trubbiga udd vi haft nu börjar formas till en knivskarp udd! I helgen skall den slipas vidare då tjejerna drar på träningsläger med tillhörande matcher! Vi hörs!! Tack för en god match!!! Dam 20 apr 2022 0kommentarer
  • Kläder

    Äntligen har vi fått våra kläder enligt tidigare beställning. Vi delar ut på söndagens träning, 24/4. Tröja + strumpor ingick i årets träningsavgift. Shorts gick att beställa till för 110 SEK. Vi saknar fortfarande betalning från några stycken, enligt nedan. Se till att betala till lagets Swishnummer innan träningen: 123 256 48 47. (Karlslunds IF FK P015). De som inte betalat in är: Frank Å (Erika) Ari Feka (Skender) Maxim (Johan) Emil Magnusson (Veronica) Ebbe Samson (Fanny) Det kommer att bli någon restbeställning framåt senvåren/försommaren för er som börjat efter att vi tog upp den förra beställningen. Prata med Mats Fröjdenstam så noterar vi vilka som saknar kläder inför nästa beställning. Vi ses på söndag! //Mats P2015 20 apr 2022 2kommentarer
  • GRATTIS ELEONOR 25 ÅR!!

    Ikväll efter träningen firade vi Eleonor 25 år Bakelser och kaffe, saft och "Ja, må hon leva"-sång Karlslund United - Parasport 19 apr 2022 0kommentarer
  • Karlslund till cupfinal efter vinst mot Kumla

    Gårdagens semifinal i kvalet till Svenska cupen mot IFK Kumla slutar i en skön 3-1-vinst för Karlslunds IF FK, som därmed är klara för final mot Örebro Syrianska IF. Stor matchhjälte igår blev Ebrima Jaiteh som slår till med ett hattrick. Karlslund tar ledningen med 1-0 i den 23:e minuten när Tarik Resic, 19 år, spelar in bollen till Ebrima Jaiteh, 23 år, som sätter foten på bollen som går in i mål. Innan dess hade det kostats på att missa ett friläge från samme Jaiteh, men som vi vet vid detta laget så kommer han att rädda upp det ändå. 1-0 står sig till halvtidsvilan och Karlslund ska vara nöjda med sin första halvlek. En rätt nykomponerad startelva, i synnerhet i backlinjen med den offensive yttern Abdi Sabriye, 20 år, som fick agera högerback från start och Nisse Karlsson, 18 år, som får sällskap i mittbackslåset av den 17-årige U19-spelaren Denniz Mohammed. Till vänster om honom Hugo Dicksen, 19 år. Den andra halvleken börjar olyckligt då Kumla gör 1-1 och strax därefter får de en straff. Hjalmar Nilsson, 18 år, ser dock till att hålla resultattavlan intakt genom att göra en snygg straffräddning nere vid sin högra stolpe. I den 71:a minuten gör Jaiteh sitt andra för dagen då han åter blir framspelad av Resic och där han kommer relativt fri från central position och sätter 2-1. I den 89:e minuten spikar Jaiteh slutresultatet till 3-1 efter en omställning och pass från Sabriye. Karlslunds IF FK: Bilder från matchen En skön och rättvis seger och nu nu väntar alltså final mot Örebro Syrianska IF på bortaplan den 11 maj på Mellringe IP. Herr 19 apr 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter