• Tjäna extra pengar till lagkassan!

    Hej alla föräldrar! Vi har fått förfrågan om att ställa upp som olika slags värdar imorgon på SM-finalen i futsal i idrottshuset mellan klockan 16-20. Det behövs 6 föräldrar och för det jobbet får vi 3000 kr till vår lagkassa! Superbra ju! Vi behöver svar inom en timme, senast 18.00! Så hojta till så fort som möjligt! P2012 1 apr 2022 0kommentarer
  • Omgång 1: Äntligen dags för seriepremiär!

    Efter att under de senaste två åren ha haft speciella uppladdningar inför seriepremiär - i pandemins tidigare osäkerhet - så har fotbollssverige gått mot något normalare uppladdningsförhållanden i vår. Nu är vi framme vid seriepremiär av Division 2 Norra Götaland, serien där herrarna i Karlslunds IF FK ska tävla om placeringarna, och vi börjar med hemmapremiär mot Mjölby AI FF! 14:00 på lördag blåser nämligen domaren för avspark! Det är nu sju säsonger sedan Karlslunds IF FK senast spelade i Division 2 Norra Götaland. Efter tre säsonger i Ettan och övriga säsonger i andra division 2-serier är vi alltså nu tillbaka i götalandsserien. Premiärmotståndarna Mjölby AI FF är det enda lag som vi mötte i seriespel i förra årets Division 2 Södra Svealand. Matcherna mot Mjölby slutade i två segrar för Karlslund då vi först vann bortamatchen med 1-0 och sedan hemmamatchen med 4-1. Förra säsongen slutade gästerna Mjölby på en sjundeplats och med 38 poäng på 28 matcher, medan Karlslund slutade på en femteplats med 49 poäng. Årets försäsong för Karlslund har i vanlig, och numera normal, ordning bestått av träningsmatcher och kval till Svenska cupen. Efter att ha vunnit sin kvalgrupp är nu laget framme vid semifinal i kvalet till Svenska cupen där vi ställs mot IFK Kumla den 18 april. Träningsmatcherna har blandad och gett, senast nu i helgens genrep mot Ettan-laget IF Sylvia stod laget för en bra prestation i 1-0-segern, där det finns mycket bra att ta med sig från. Mjölby kommer inför premiären ifrån ett genrep som slutade med 2-1-seger hemma mot division 3-laget Kisa BK. Karlslunds tränare Samuel Wowoah inför premiären: - Det känns väldigt kul att vi äntligen är framme vid seriepremiär. Som tränare vill man ju alltid ha lite mer tid för att rätta till saker och ting, men samtidigt kommer det ju alltid något nytt längre fram som behöver justeras. I genrepet mot Sylvia förra veckan la vi väldigt mycket fokus på att göra en bra prestation i första hand, och det tycker jag att vi gjorde både offensivt som defensivt. Nu möter vi ett nytt lag, och det är givetvis inget som säger att bara för att vi gör en bra prestation mot ett lag ena veckan så gäller det per automatik samma sak veckan därpå. Det gäller att vi är fortsatt fokuserade på uppgiften och gör vår grej, säger Samuel Wowoah. Vi hälsar nu publiken varmt välkomna till Karlslund Arena på lördag och till matchen Karlslund-Mjölby i Division 2 Norra Götaland! Matchstart 14:00. Matchen sänds även på NA (betalvägg) ENTRÉPRISER: Vuxna: 100:- Ungdom 16-17 år: 50:- Pensionär: 50:- Medlemmar & barn 0-15 år: Fri entré Medlemmar visar upp sitt digitala medlemskort i Laget.se-appen Herr 31 mar 2022 0kommentarer
  • Gilbert Ishimwe lånas in från Örebro Syrianska!

    Karlslunds IF FK förstärker offensiven ytterligare inför herrarnas stundande säsong i Division 2 Norra Götaland genom att låna in den 21-årige anfallaren Gilbert Ishimwe från Örebro Syrianska IF! Innan Ishimwe värvades till Örebro Syrianska i vintras så hade han spelat två säsonger i Eskilstuna City FK, dvs. i samma lag som ett av våra tidigare nyförvärv i vinter, Elise Wanyenga Wetshikoy. Under dessa två säsonger gjorde han 14 mål på 37 matcher, varav nio kom under fjolårsäsongen då Karlslund och City spelade i samma serie. Nu står det alltså klart att Ishimwe lånas in till Karlslund och är spelklar till lördagens seriepremiär då laget möter Mjölby AI FF på Karlslund Arena! Karlslunds IF FK: Intervju med Gilbert Ishimwe (video) Varmt välkommen till Karlslunds IF FK, Gilbert! Herr 30 mar 2022 0kommentarer
  • Dags att hämta kakor!

    Nu har det kommit en ny omgång kakor att hämta för: - Nali - Elwin - Haidar - Vilmer Sedan är det två som har kvar att hämta kakor från förra beställningen: - Carelos - Sixten Kakorna hämtas hos mig i gamla Hjärsta på Vallnäsvägen 27a . Är oftast hemma mellan 16-19 men ni kan sms:a om ni vill vara på den säkra sidan: 070-66 00 182 Hälsningar Ulrika P2012 29 mar 2022 3kommentarer
  • Visa fler nyheter