• Uteträning på torsdag!

    Nu drar vi äntligen igång med uteträningarna för säsongen! Första uteträningen blir nu på torsdag kl17.30-18.30 på teknikplanen på Karlslunds arena. Glöm inte vattenflaska och benskydd! Ta gärna med en kompis eller två om de vill testa att spela fotboll med oss i laget! Vi ses! /Tränarna P2016 29 mar 2022 0kommentarer
  • Nya träningstider.

    Hej! Från och med nu på söndag så tränar vi utomhus. Vi kommer under April månad träna klockan 16.00 på teknikplanen (arenan) förutom sista söndagen, den 24e, då vi har tid klockan 17.00. Det är bara följa kalendern. Vi håller också på att undersöka datum för föräldramöte då många nya killar har börjat hos oss samt att vi måste till polspelen få ihop en stark föräldragrupp som hjälper till runtom matcherna. Mvh Tränarna. P2015 29 mar 2022 0kommentarer
  • Information

    Här kommer lite information: Vi har fått förstärkning bland ledarna och välkomnar Pia (mamma till Meja) som ledare, På söndag 3/4 så är det vår sista inomhusträning. Den 10/4 och 17/4 är det inställda träningar pga att bollhallen är uppbokad för cup och att det är påskhelg. Vi har kallat till ett föräldramöte onsdag den 20/4 kl.19.00 där vi bland annat gör en avstämning inför att vi ska börja träna utomhus. Observera att det är veckan innan tidigare angivet datum Hör gärna av er om ni undrar något. /Wille, Sofi och Pia F2015/16 28 mar 2022 3kommentarer
  • Träningsmatch på Pettersberg!

    Rynninge IK – Karlslund Dam Ett o ett e två men blir tre när vi blir ett, så löd den gamla dängan med Wilmer X från 93. Bortsedd från den underförstådda betydelsen av texten så var det inte alls så för oss…tvärt om. Där blev två till en till noll i ett nafs!! Vi får hoppas att sandstormen i Sahara mojnat annars blir det riktigt bekymmersamt! Matchen blåses igång och det är två lag som känner lite på varandra. Vi testar lite nya positioner på spelare och det är lite osäkert på sina håll. Men träningsmatch är till för att testa och träna så vi kör på. Resultatet blir lite skakigt och vi bjuder RIK på några chanser då det uppstår lite missförstånd då man inte riktigt lärt sig hur den nya positionen fungerar. Som tur är har de inte ställt in siktet riktigt ännu och bollarna går utanför. Ett uppspel som inte går som det ska ger Rynninge chans på skott utifrån som dimper ner otagbart ovanför Stensson i målet. 1-0 Vi kommer upp i banan och försöker spela det spel vi bestämt. Vi får hörna och Sterky slår en boll som dimper ner i mitten straffområde. Det är rörigt men tillslut landar bollen vid Norens fötter!!! SKOTT!! Utanför!! Vi får en frispark efter offside och Moa trycker iväg bollen. Söder nickar mot Amanda som styr vidare mot Sterky som inte lyckas få tillräckligt med kraft under bollen när hon försöker nicka över målvakten. Bra chans!! 1-0 står sig och vi går till vila med ett något sargat men ändå positivt gäng. PAUS: Tjejerna tar till orda. Det är liksom både bra och dåligt! Vi jobbar bra och söker hela tiden de lägen och det spelsätt som vi talat om. Vi har sagt att vi inte jobbar med hög press då vi är så få och det gör vi bra. Vi bestämmer oss för att placera oss på de platser vi är van vid igen för att skapa mer lugn eftersom vi inte har några avbytare. Vi behöver bli mer noggranna i passningarna och vi behöver ta emot och flytta boll i fart. Det är lite stillastående stundtals. Vi ser att det finns bra intentioner och bra idéer!! Nu kör vi!! Andra halvlek ser mer avslappnad ut även om det är riktigt tufft för tjejerna där ute. Vi håller RIK borta länge och börjar få till ett lite mer kreativt och rörligt anfallsspel. Backlinje och mittfält jobbar fint ihop och det finns en harmoni i laget även om det är som det är. Det är slitsamt på planen och vi spelar under en period med en kvinna kort men håller ihop laget och arbetar på tillsammans. Det är frustrerat på spelarna på planen då deras avsikter inte helt går i lås. Sterky – Amanda – Söder - Jonsson börjar få till riktigt fina kombinationer i anfallet men turen är inte på vår sida idag och bollarna går inte in. Men det är ju det vi tränar för. Att slipa till formen tills serien börjar. Det vi ser ger dock mersmak och bådar gott inför starten!!! Dessvärre rinner det in två bollar till från Rynninge på samma sätt som det första. Precis under ribban och Stensson når dom inte. Matchen slutar 3-0 och tjejerna är givetvis riktigt besvikna men när eftersnacket gått kan nog i alla fall en del av tjejerna se att deras insats var god och riktigt bra. För vissa tar det längre tid att svälja besvikelsen och frustrationen men när de väl gör det hoppas jag att de kan se vad de gjorde och inte fokusera så mycket på resultatet. När serien väl är igång så tar vi dom!!! Tack för en god match!! Dam 28 mar 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter