• Info från föräldramötet 15/3-22

    Hej alla föräldrar i Karlslunds IF FK F013/14! Här kommer relevant info till er alla om vad som bestämdes under kvällens föräldramöte. Vi vill dock upplysa redan nu om att vi behöver fler föräldrar till föräldragruppen. Mer info nedan. Vid anteckningarna: Andreas Östby, sportchef i föreningen Det största syftet till att detta föräldramöte ägde rum ikväll var för att kunna sätta en föräldraorganisation runtom laget, dvs. inte bara att vi har våra duktiga tränare som sköter lagets träningar/matcher. Laget behöver även en organisation där man får in pengar till laget så man kan betala lagets anmälningsavgift till poolspel, betala domare, cupavgifter, köpa in overaller för subventionerat pris, göra andra roliga aktiviteter etc. Utan föräldrar som engagerar sig och hjälper laget att få in pengar till lagkassan, så går det inte att bedriva ett lag. Som förälder till sitt barn som spelar fotboll i Karlslunds IF FK förväntas det att ni ställer upp, och om alla hjälps åt i laget så är det inte mycket arbete per person. Under mötet kom vi fram till följande namn som bildar Karlslunds IF FK F013/14:s föräldragrupp (spelarnamn i parentes): Mikael Ollas (Märta) - samordnare & försäljning Anna Linderoth (Hedda) - kassör Sofi Eriksson (Vega) - kioskansvarig Tina Karlsson (Cornelia) - föräldragruppsmedlem Vi är väldigt glada över att ovanstående har tagit på sig dessa roller och ansvarsområden. Det ska dock betonas att det fortfarande är samtliga föräldrar i laget som behöver bidra för lagets skull. Dessa ovanstående namn har ansvaret i de olika områdena men det är övriga föräldrar som också behöver jobba och ställa upp med engagemang och tid för att det ska fungera! Tränarna får givetvis enbart fokusera på att vara just tränare och inget annat. När det gäller försäljning så har Mikael huvudansvaret att se till att arbetet går framåt, men det är hela föräldragruppens ansvar att hjälpa till och spåna idéer, kolla upp olika försäljningsaktiviteter och hjälpa till överlag så att laget i slutänden jobbar upp en lagkassa. Detta är något som behöver göras nu direkt så att laget får in pengar till kommande säsong när det börjar komma kostnader. Det finns även möjlighet att genom sponsring få in pengar till lagkassan, t ex genom att köpa skyltplats på Karlslund Arena, eller finnas med på lagets framtida overaller. Detta är något som också kan/bör diskuteras vidare i föräldragruppen. När det gäller kiosken så kommer F013/14 tillsammans med F015/16 att bli tilldelade en och samma vecka i höst, där föräldrar från båda dessa lag ska stå i kiosken på Karlslund Arena under denna höstvecka. Mer info kommer. Gällande kassör så kommer föreningens kassör Inger att kontakta Anna för uppkoppling till lagets konto. Allt som allt var det ett bra möte. Nu gäller det att starta upp arbetet med framförallt försäljning, och att alla hjälps åt! Det vore även kanonbra om vi får in fler till föräldragruppen som kan hjälpa laget. Anmäl ditt intresse till Mikael Ollas på mikael.ollas@gmail.com. Tack för ett gott möte! F2013/14 15 mar 2022 2kommentarer
  • Ny träningstid!

    Nu går vi mot ljusare och varmare tider så vi kommer att ha lagets sista inneträning söndag 27 mars. Därefter går vi ut på teknikplanen igen och kommer att träna på torsdagar 17.30-18.30. Uteträningarna drar igång torsdag 31 mars. Vi ses! /Tränarna P2016 15 mar 2022 0kommentarer
  • Kakorna har kommit!

    Hej! Nu har kakorna kommit så ni får gärna hämta dem så snart ni kan! Vi är hemma på em/kvällar efter 17! Vallnäsvägen 27a i gamla Hjärsta. Om ni vill vara säkra på att vi är hemma så kan ni sms:a mig 070-66 00 182. P2012 14 mar 2022 12kommentarer
  • Träning onsdag Flyttad till Vivallakullen!

    Pga av cupmatch på onsdag är vår träning flyttad! Samling vid Trappen på Vivallakullen kl 17:30! Kläder: Träningskläder och joggingskor (inte fotbollsskor) ta med vattenflaska. Vi tränar denna dag mellan 17:30-18:30. P2012 14 mar 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter